And the Oscar goes to …

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ

ΜΠΟΥΛΟΥΜΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

και ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟΥ

της ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Θέμα: Συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 31-7-2023

Διάρκεια συνεδρίασης: 4 ώρες

Αν μετά από τέσσερις (4) ώρες συνεδρίαση δείτε ένα ενημερωτικό μισής σελίδας, δεν θα σας φανεί κάπως; Τέλος πάντων, έχουμε καιρό να γελάσουμε, οπότε …

Συναδέλφισσα, συνάδελφε τα θέματα που εξετάστηκαν και δεν εξετάστηκαν στις 31-07-2023 (Πράξη 18η) από το ΠΥΣΔΕ Πιερίας είναι τα εξής:

Θέμα 1ο: Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή.

Εύκολο θέμα … ας το αφήσουμε για το τέλος.

Θέμα 2ο: Αναγνώριση συνάφειας διδακτορικού.

Εύκολο κι αυτό … ας το αφήσουμε για το τέλος.

Θέμα 3ο: Πίνακας Λειτουργικών Κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού του ΠΥΣΔΕ Πιερίας για το διδακτικό έτος 2023-2024 για τη διενέργεια των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά.

Όπως διάβασες στο ενημερωτικό του Άλλου το Συμβούλιο, μετά από τέσσερις ώρες συνεδρίασης, ενέκρινε τον πίνακα λειτουργικών κενών και πλεονασμάτων Γενικής Παιδείας για τον χαρακτηρισμό των υπεραρίθμων.

Καλούνται οι οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικοί στην ειδικότητα των οποίων εμφανίζεται πλεόνασμα 12 ωρών στη σχολική τους μονάδα, να υποβάλουν αίτηση-υπεύθυνη δήλωση για το αν εάν επιθυμούν ή όχι να κριθούν λειτουργικά υπεράριθμοι έως και την Πέμπτη 03-08-2023 και ώρα 23:59 με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο mail@dide.pie.sch.gr ή αυτοπροσώπως στο πρωτόκολλο της Υπηρεσίας.

Όπως σωστά μάντεψες το ενημερωτικό δελτίο δεν τελειώνει εδώ. Οι συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ είναι βαρετές και όπως διάβασες διαρκούν πολύ. Πέντε (5) άνθρωποι μέσα στο κατακαλόκαιρο χάνουν το μπάνιο τους ή ό,τι τέλος πάντων ευχαριστεί τον καθένα, κοιτώντας αριθμούς σε αρχεία excel, ελέγχοντας τα ήδη ελεγμένα από την υπηρεσία στοιχεία. Κι όλα αυτά για να μην αδικηθεί κανένας και καμιά από εσάς, αλλά για να μην ταλαιπωρηθεί και η υπηρεσία με άσκοπα και αχρείαστα λάθη, που οδηγούν σε ενστάσεις και καθυστερήσεις. 

Και πολύ σωστά, θα πεις, διότι έτσι πρέπει. Άλλωστε το κάθε μέλος του Συμβουλίου, κάτι παίρνει ως αντάλλαγμα. Άλλος παίρνει μειωμένο ωράριο, άλλος μεγαλύτερο βαθμό στη συνέντευξη, άλλος χαμηλότερο, άλλος κερδίζει και άλλος χάνει μισό μόριο για κάθε χρονιά, άλλος κερδίζει υποψηφιότητα για βραβείο Όσκαρ για τον καλύτερο κομπάρσο και άλλος απλά αρκείται στο χαμόγελό σου, όταν διαβάζεις τα ενημερωτικά δελτία. 

Ο καθένας λοιπόν κάτι κερδίζει. Ωστόσο, φαντάζομαι ότι δεν θα σε πείραζε αν οι συνεδριάσεις διαρκούσαν λιγότερο και ήταν λιγότερο κουραστικές. Ίσως να αποφεύγονταν και μερικά λάθη παραπάνω, διότι όταν κανείς κουράζεται, εκνευρίζεται και όταν εκνευρίζεται κάνει λάθη. Από την άλλη όμως, τι θα ήταν η ζωή χωρίς αλάτι και πιπέρι; Εντελώς άνοστη. 

Στο δια ταύτα. Φτάνοντας στα στοιχεία του ΓΕ.Λ. Κονταριώτισσας, σχολείο στο οποίο υπηρετεί ο αιρετός της ΔΑΚΕ, και αφού έχουμε ελέγξει τα στοιχεία, ο αιρετός της ΔΑΚΕ κοντοστέκεται και με ύφος προβληματισμένο αναφωνεί: 

– Σαν κάτι να μην πάει καλά.

– Τι είναι;

– Δεν έχει υπολογιστεί το μειωμένο ωράριο της υποδιευθύντριας.

– Ok, διορθώθηκε. Εντάξει τώρα;

– Μμμ κάτι ακόμα μου φαίνεται ότι δεν πάει καλά.

– Τι είναι πάλι;

– Δεν έχει υπολογιστεί το μειωμένο ωράριο του τάδε συναδέλφου, που είναι Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου.

– Εντάξει κι αυτό, διορθώθηκε. Όμως ο Διευθυντής έτσι έστειλε τα στοιχεία.

– Δεν υπολογίστηκε επίσης και ο τάδε συνάδελφος που έχει απαλλαγή από το διδακτικό ωράριο, το δικό μου ωράριο, που είναι μόνο δύο (2) ώρες (!), του άλλου του συναδέλφου που είναι επτά (7), αλλά κάνει μόνο έξι (6), διότι δεν υπάρχει μονόωρο μάθημα …

Όπως καταλαβαίνεις … μπάχαλο ο Πίνακας.

Τα υπόλοιπα τέσσερα (4) μέλη του Συμβουλίου κοιτάζονται αμήχανα. Μέσα τους ευχαριστούν τον Θεό, που υπάρχει στο Συμβούλιο ο Άλλος … αιρετός, διότι διαφορετικά θα είχαν κάνει μεγάλη γκάφα. Μάλιστα ο καθένας, από μέσα του πάντα, προσπαθεί να αιτιολογήσει, πώς δεν πήρε ο ίδιος χαμπάρι τα λάθη στον Πίνακα, παρότι ο λάθος Πίνακας είχε σταλεί σε όλους.

Κάποιος σκέφτηκε ότι είναι το σχολείο, όπου ο Άλλος έχει οργανική και όπου κάνει δύο (2) ολόκληρες ώρες την εβδομάδα μάθημα. Άρα ξέρει καλύτερα από τα υπόλοιπα μέλη το τι συμβαίνει στο σχολείο. Κάποιος άλλος σκέφτηκε ότι έχει μεγάλη εμπειρία από την προηγούμενη θητεία του ως Αρχι…Γραμματέας του ΠΥΣΔΕ. Ένας άλλος ευχήθηκε από μέσα του να μην θυμώσει ποτέ ο Άλλος και φύγει από το Συμβούλιο, διότι τι θα κάνουμε χωρίς αυτόν. Ακόμα και ο γράφων αναλογίστηκε: 

– Ρε, μπας και τον έχουμε αδικήσει τόσα χρόνια; Μήπως τελικά είναι απαραίτητος;

Πάμε ξανά από την αρχή.

– Πόσοι είναι οι φιλόλογοι στο σχολείο;

– Τόσοι.

– Πόσοι είναι με ειδικό ή μειωμένο ή μηδενικό ωράριο;

– Τόσοι.

– Πόσοι έφυγαν με απόσπαση; Πόσοι λείπουν στο εξωτερικό;

– Τόσοι.

– Συν πλην τετραγωγική ρίζα του 2, πέρασε και μισή ώρα από τη ζωή μας, εντάξει τα βγάλαμε τα κενά. Διορθώθηκε ο Πίνακας.

– Επαναλαμβάνω όμως, ότι έτσι έστειλε τον Πίνακα ο Διευθυντής.

Ε, και τι έγινε; Καινούργιος Διευθυντής είναι. Πού να ξέρει ο άνθρωπος; Γι’ αυτό το λόγο υπάρχει το Συμβούλιο, για να ελέγχει και να διορθώνει. Κανένα πρόβλημα. Κι όμως … ο Άλλος σκέφτεται ότι μπορεί να το παρατράβηξε. Έχει γούστο να μου δημιουργήσουν πρόβλημα με τον Διευθυντή μου; Ας παρέμβω.

– Έμενα μου είπε ότι τα έστειλε σωστά.

Ντονγκ. Πρώτο καμπανάκι. Για να μην κουράζεις το μυαλό σου, που είναι άλλωστε και καλοκαίρι και κάνει ζέστη, η παραπάνω φράση σημαίνει ότι ήξερε από την αρχή ότι ο Πίνακας είναι λάθος και έκανε θέατρο ότι τάχα ανακάλυπτε τα λάθη ένα ένα. Μπορεί όμως και όχι.

– Πού τα έστειλε; Στα email δεν είδα τίποτα.

– Ας τα ξαναδούμε.

– Τίποτα. Δεν υπάρχει τίποτα.

– Ας τον πάρουμε τηλέφωνο.

Σκούρα τα πράγματα.

– Έλα καλημέρα. Ο Στέργιος λέει ότι υπάρχει άλλος Πίνακας και ότι τον έχεις στείλει.

– Εεε τι … με δίνεις στεγνά στον Διευθυντή μου; Χα χα (ψεύτικο γέλιο).

– Δεν σε δίνω χα χα (πραγματικό γέλιο), απλά ρωτάω. Ας μας απαντήσει.

– …

– Πού τα έστειλες;

– …

Η τηλεφωνική συνομιλία διακόπτεται, καθώς ο αιρετός της ΔΑΚΕ, πετάγεται:

– Άσε, άσε θα στο στείλω εγώ.

Ντονγκ. Δεύτερο καμπανάκι.

Και ως εκ θαύματος εμφανίζεται μπροστά μας ο Πίνακας ο σωστός, που έστειλε ή δεν έστειλε ο Διευθυντής του σχολείου, με όλες τις διορθώσεις και τα σωστά κενά, που κάναμε μίση ώρα για να τα διορθώσουμε και που όλη αυτή την ώρα τον είχε ο αιρετός της ΔΑΚΕ, χωρίς να τον εμφανίζει, κάνοντας πως τάχα βρίσκει τα λάθη εκείνη την στιγμή.

– Ε είσαι πολύ Μεγάλος!

Μόνο που το Μεγάλος είναι επίθετο και ένα επίθετο πρέπει να συνοδεύεται από ένα ουσιαστικό. Βάλε εσύ το ουσιαστικό, που λείπει ή απλά συμπλήρωσε το ουσιαστικό, που πέρασε από το μυαλό των υπολοίπων τεσσάρων μελών του Συμβουλίου.

Όχι τίποτε άλλο, αλλά παραλίγο να αλλάξω την άποψη που είχα διαμορφώσει γι’ αυτόν τα τελευταία 12 χρόνια. Δόξα τω Θεώ, που με διέψευσε, διότι διαφορετικά θα είχα ψυχολογικό πρόβλημα. Κάποιος θα σκεφτόταν ότι το έστησε κιόλας. Αλλά όχι. Αυτό είναι υπερβολικό, δεν είναι; Δεν θα το έκανε αυτό, θα το έκανε;

Τέλος ως εδώ. Τι δεν συζητήθηκε; Τα δύο πρώτα «εύκολα» θέματα και το επόμενο 4ο θέμα με τη διαβεβαίωση της υπηρεσίας ότι δεν προκύπτουν υπεράριθμοι Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ηθικό δίδαγμα: Όπως λέμε και στους μαθητές, τα εύκολα θέματα δεν τα αφήνεις για το τέλος. Τα ξεπετάς στην αρχή, που έχεις καθαρό μυαλό και αξιοποιείς όλο τον υπόλοιπο χρόνο για τα δύσκολα.

Θέμα 4ο: Πίνακας Λειτουργικών Κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) του ΠΥΣΔΕ Πιερίας για το διδακτικό έτος 2023-2024 για τη διενέργεια των τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά ΕΑΕ.

Όπως είπαμε, θα εξεταστεί στην επόμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου την Παρασκευή 4 Αυγούστου 2023, μιας φάγαμε όλον τον χρόνο παρακολουθώντας το κακοστημένο θέατρο του Άλλου.

Παρατήρηση

Ύστερα από ερωτήματα πολλών συναδέλφων, να σας ενημερώσουμε ότι η τοποθέτηση αναπληρωτή Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών Θεμάτων δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΠΥΣΔΕ. Επίσης μιας και στην ιστοσελίδα της Δ.Δ.Ε Πιερίας υπάρχει ακόμα η περσινή σύσταση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας, σας ενημερώνουμε με το επισυναπτόμενο έγγραφο για την σύσταση του Συμβουλίου μετά την τελευταία ανασύσταση.

Οι αιρετοί της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών εύχονται καλό υπόλοιπο καλοκαιριού. Να είστε όμως σε ετοιμότητα, διότι εκτός από τις φωτιές τρέχουν και υπηρεσιακές μεταβολές.

“Σας ενημερώνουμε ότι η αποστολή του ενημερωτικού δελτίου, πραγματοποιείται μέσω λίστας του σχολικού δικτύου και όποιος συνάδελφος δεν επιθυμεί να λαμβάνει τα σχετικά email, θα πρέπει να απευθυνθεί στο διαχειριστή του σχολικού δικτύου.”

 

ΜΠΟΥΛΟΥΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

αιρετό τακτικό μέλος

αιρετό αναπληρ. μέλος

του ΠΥΣΔΕ

του ΠΥΣΔΕ

τηλ. 6947842040

τηλ. 6930478469