ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΜΕ ΤΟΝ Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΕΕ-ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ-ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ κ. ΒΟΥΤΣΙΝΟ στις 18 ΔΕΚ 2019

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΜΕ ΤΟΝ Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΕΕ-ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ-ΔΙΑ ΒΙΟΥ  ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ  κ. ΒΟΥΤΣΙΝΟ    στις   18 ΔΕΚ 2019

Κατά τη συνάντηση που είχε χτες το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με το Γενικό Γραμματέα Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης -Μαθητείας-Δια Βίου Εκπαίδευσης κ. Βούτσινο  τέθηκαν  σημαντικά  θέματα που απασχολούν τον κλάδο. Παραθέτουμε τα θέματα αυτά και τις απαντήσεις που λάβαμε:

  • Ποιος ο στόχος της ίδρυσης της νέας Γραμματείας και γιατί περιλαμβάνει και την Δια Βίου – αυτό σε σχέση με τη θέση της ΟΛΜΕ να ανήκει σαφώς η ΤΕΕ και η Μαθητεία στην Β/θμια Εκπαίδευση.          ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Η ΤΕΕ είναι Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και όλα τα υπηρεσιακά, προσωπικού, ΑΠΣ κ.α., θέματα θα ανήκουν, όπως και τώρα, στη Γ. Γραμματεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Η γραμματεία θα ασχοληθεί με το γενικότερο σχεδιασμό της ΤΕΕ και της Δια Βίου εκπαίδευσης ως ενιαίου χώρου Εκπαίδευσης-Κατάρτισης. Στόχος είναι ν αλλάξουν τα ποσοστά των φοιτώντων στην ΤΕΕ και η κουλτούρα της ελληνικής κοινωνίας στο θέμα του ‘’να πηγαίνουν όλα τα παιδιά στα πανεπιστήμια’’. Η ελληνική κοινωνία και αγορά χρειάζονται κι άλλες οδούς και άλλο πληθυσμό μεσαίων και κατώτερων στελεχών και εργαζομένων, παρακολουθώντας και τις διεθνείς εξελίξεις. Οι ειδικότητες πρέπει να ακολουθούν τις εξελίξεις σε τεχνολογία, αγορά και κοινωνία. Στο σχεδιασμό αυτό σαφώς και θα έχουν λόγο οι κοινωνικοί εταίροι (εργοδότες, εργαζόμενοι και τα υπουργεία, κυρίως τα παραγωγικά, όπως φυσικά και το ΥΠΑΙΘ, ΙΕΠ κ.α.).
  • Για δομή των ΕΠΑΛ και τη ΜΑΘΗΤΕΊΑ. ΑΠ: η δομή ΕΠΑΛ δεν θ αλλάξει (ΤΟΜΕΙΣ στη Β’ τάξη και ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ στη Γ’).    Η ΜΑΘΗΤΕΙΑ, καθυστέρησε φέτος γιατί στηρίζεται σε καθηγητές που πρέπει να έχουν εμπειρία – μόνιμους – και ότι επηρεάζεται η πρόσληψη αναπληρωτών γι αυτήν, από τις προσλήψεις γενικότερα για τα ΕΠΑΛ. Του απαντήσαμε ότι θα πρέπει να δεσμεύονται πιστώσεις ειδικά γι αυτό το σκοπό. Η έναρξη της, μετά τις 15 Νοεμβρίου, ήταν αναγκαιότητα για φέτος είπε, ενώ όταν επισημάναμε ότι δεν πρέπει να παγιωθεί αυτό το φαινόμενο και ότι πρέπει να μην ισχύσει η φετινή τροπολογία του χρόνου, είπε ότι θα γίνουν οι απαραίτητες προσπάθειες.  Τα στοιχεία πάντως φέτος δείχνουν, επισήμανε, μια μικρή μείωση στους μαθητευόμενους σε σχέση με πέρυσι (3200 με 3600) και μια μικρή αύξηση της συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα  (φέτος 52%, πέρυσι 48%). Δεν ανέφερε κάτι γι αλλαγή του καθεστώτος μαθητείας, αλλά είπε ότι πάντα υπάρχουν προτάσεις για βελτίωση.
  • ΣΕΚ (σχολές επαγγελματικής κατάρτισης): απάντησε ότι μελετάται η ίδρυσή τους, πιθανόν με διαφοροποιήσεις από τις παλιές ΣΕΚ, θα ακολουθούν  το γυμνάσιο, θα δίνουν το επίπεδο 3, και άλλωστε είναι ενταγμένες στο κυβερνητικό πρόγραμμα.
  • ΜΝΑΕ: είπε ότι πράγματι υπήρξε καθυστέρηση, αλλά τη θεωρεί θετική και θα συνεχιστεί. Για το αν θα γίνουν μόνιμοι κάποια στιγμή οι εκπαιδευτικοί στην ΜΝΑΕ δεν απάντησε.
  • ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΛ: Είπε ότι θα είναι λίγα στην αρχή και πιλότος για τα ΕΠΑΛ γενικότερα. Προσαρμοσμένα στην τοπική και ευρύτερη αγορά. Για το αν οι μαθητές θα εισάγονται σ αυτά με εξετάσεις είπε ότι μελετάται να μπαίνουν με κριτήριο το βαθμό γυμνασίου. Δεν απάντησε αν οι εκπαιδευτικοί αυτών των ΕΠΑΛ θα έχουν ιδιαίτερα προσόντα, αν θα αξιολογούνται και γενικότερα αν θα τυγχάνουν ειδικού καθεστώτος.
  • ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΕ ΑΕΙ και άλλες σχολές των ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑΛ και ΚΕΕ: Είπε ότι δεν είναι αρμόδιος για το θέμα των ποσοστών. Για τα ΚΕΕ (Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης γι αποφοίτους ΕΠΑΛ , η λειτουργία των οποίων ανεστάλη), απάντησε ότι και δεν ήταν σωστά προετοιμασμένα, ότι ήταν copypaste των ΙΕΚ, ενώ δεν κατανοεί γιατί πρέπει να υπάρχουν τόσες δομές που να παρέχουν το επίπεδο 5.  Αντίθετα τόνισε ότι υπάρχει ανάγκη για το επίπεδο 3 – εννοώντας και πάλι τις ΣΕΚ.
  • ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΣΤΑ ΕΠΑΛ: είπε ότι πράγματι προβλέπεται στο πρόγραμμα του κόμματος που κυβερνά.
  • ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΠΕΡΙ ΜΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΠΑΛ: δήλωσε αναρμόδιος.
  • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ και ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ Ε.Κ. : Ανέφερε ότι για το κανονισμό δεν έχει να πει κάτι τώρα, ενώ για τον εξοπλισμό των εργαστηρίων και γενικότερα των Ε.Κ. ανέφερε ότι περνάει μέσα από τα ΠΕΠ ( περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα) και γι αυτό παρατηρείται μία άνιση κατανομή. Σε Περιφέρειες που τρέχουν αυτά τα προγράμματα έχουμε αποτελέσματα.
  • ΓΙΑ ΤΑ ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ και τους μαθητές των ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΕΡΓΑΝΗ κλπ): είπε ότι καλώς τον ενημερώσαμε αλλά δεν έχει την κύρια ευθύνη.
  • ΣΔΕ: Για τη χρηματοδότησή τους ανέφερε ότι επειδή τα ΣΔΕ είναι συγχρηματοδοτούμενα μπορούν να βρεθούν οι πόροι με τη σωστή εκτέλεση των 6 Υποέργων που ως τώρα δεν εκτελούνταν. Για τους αποσπασμένους μόνιμους καθηγητές στα ΣΔΕ ανέφερε ότι θα ασχοληθεί με τον αριθμό τους, τονίζοντας και πάλι τους περιορισμούς που προκύπτουν από τη φύση και τη δομή των ΣΔΕ.
  • ΣΧΟΛΕΙΑ ΦΥΛΑΚΏΝ: Παραδέχτηκε – αφού η Ομοσπονδία επισήμανε την ανάγκη να ιδρυθούν σχολεία σε όλα τα σωφρονιστικά καταστήματα – ότι σε πολλά από αυτά δεν υπάρχει ούτε μία σχολική δομή, αναγνωρίζει την ανάγκη να ιδρυθούν και Δημοτικά και τμήματα διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσας για αλλοδαπούς κρατουμένους, επίσης ΙΕΚ και ΣΔΕ, είπε ότι γίνεται προσπάθεια, σε συνεργασία με το Υπουργείο ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΗ, να ιδρυθεί σχολείο και στις Γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού, ενώ στο θέμα ίδρυσης Λυκείων απάντησε ότι το ζήτημα θέλει σκέψη αφού προέχει κυρίως η επαγγελματική διέξοδος των κρατουμένων μετά την ολοκλήρωση της έκτισης της ποινής τους.
  • ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΙΕΚ. Υπηρεσιακά συμβούλια για τους αποσπασμένους σε ΙΕΚ και ΣΔΕ: παραδέχτηκε ότι υπάρχει θέμα και θα το δει, αφού αυτοί οι αποσπασμένοι αλλά και οι 43 μόνιμοι εκπαιδευτικοί των ΙΕΚ, δεν έχουν αντίστοιχο υπηρεσιακό συμβούλιο. Για την επιλογή Διευθυντών ΙΕΚ, απάντησε ότι δεν σκέφτεται να μπορούν να γίνονται Δντες ΙΕΚ και διοικητικοί, ενώ δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει την πρόταση να επανέλθουν στα συμβούλια επιλογής τους οι αιρετοί μας στο ΚΥΣΔΕ.

Η ΟΛΜΕ επιφυλάχθηκε να εκτιμήσει τις απαντήσεις του κ. Γενικού και τόνισε ακόμα μια φορά το πόσο σημαντική θεωρεί την ΤΕΕ ως αναπόσπαστο τμήμα της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα  μας.