ΤΟ ΨΑΡΙ, ΠΟΥ ΣΚΑΡΦΑΛΩΝΕΙ ΣΤΑ ΔΕΝΤΡΑ

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε για τα θέματα, που εξετάστηκαν στις τρεις τελευταίες συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ Πιερίας

Θέμα: Συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 22-2-2022

Έξι δυάρια κι ένα μηδενικό. Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι, τα θέματα που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας στις 22-2-2022 είναι τα εξής:

Θέμα 1ο: Αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας και μισθολογική κατάταξη αναπληρώτριας εκπαιδευτικού.

Ύστερα από σχετική εισήγηση της υπηρεσίας αναγνωρίστηκε ομόφωνα η προϋπηρεσία μιας εκπαιδευτικού ΠΕ80 και έγινε η μισθολογική τους κατάταξη.

Θέμα 2ο: Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών.

Αναγνωρίστηκε ομόφωνα η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μιας εκπαιδευτικού ΠΕ03.

Θέμα 3ο: Χορήγηση άδειας ασκήσεως ιδιωτικού έργου σε εκπαιδευτικούς.

Εγκρίθηκε ομόφωνα η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου ενός εκπαιδευτικού ΠΕ06, ενός εκπαιδευτικού ΠΕ79.01 και ενός εκπαιδευτικού ΠΕ87.02.

Θέμα 4ο: Διαθέσεις, ανακλήσεις και τροποποιήσεις διαθέσεων εκπαιδευτικών στο Ε.Κ. Κατερίνης.

Ανακλήθηκε η διάθεση στο Ε.Κ. Κατερίνης ενός εκπαιδευτικού ΤΕ02.02 βάσει της εισήγησης του Δ/ντή του Ε.Κ. Επίσης τροποποιήθηκαν οι διαθέσεις ενός εκπαιδευτικού ΠΕ82, μιας εκπαιδευτικού ΠΕ83 και μιας εκπαιδευτικού ΠΕ87.09. Τέλος εγκρίθηκε η διάθεση στο Ε.Κ. Κατερίνης ενός εκπαιδευτικού ΠΕ82 και ενός εκπαιδευτικού ΠΕ83. Όλες οι αποφάσεις λήφθηκαν ομόφωνα.

Θέμα 5ο: Τοποθετήσεις, τροποποίηση τοποθετήσεων και διαθέσεων εκπαιδευτικών.

Αποφασίστηκαν ομόφωνα και αναρτήθηκαν στον ιστότοπο της Δ.Δ.Ε Πιερίας.

Θέμα 6ο: Αίτημα σχολικής μονάδας.

Εξετάστηκε αίτημα του 2ου ΓΕ.Λ. για διάθεση εκπαιδευτικού για διοικητικό έργο. Το αίτημα δεν ικανοποιήθηκε, λόγω μη ύπαρξης διαθέσιμου προσωπικού.

Ωστόσο θα πρέπει να σχολιάσουμε το συγκεκριμένο αίτημα, το οποίο προέκυψε ως παρανόηση προηγούμενου δικού μας ενημερωτικού. Πιο συγκεκριμένα, σε προηγούμενη συνεδρίαση είχε διατεθεί στο Γυμνάσιο Κορινού αναπληρώτρια Covid ΠΕ03 για αναπλήρωση εκπαιδευτικού της ίδιας ειδικότητας. Μετά την επιστροφή του συναδέλφου η εκπαιδευτικός έμεινε προσωρινά χωρίς ωράριο και μετά από αίτημά της παρέμεινε στο Γυμνάσιο Κορινού για παροχή διοικητικού έργου. Τότε είχαμε προτείνει να μοιραστεί η εκπαιδευτικός στο Γυμνάσιο και στο ΓΕ.Λ. Κορινού μιας και τα δύο σχολεία είχαν ανάγκη διοικητικής υποστήριξης, όμως η πρότασή μας έπεσε στο κενό.

Είναι προφανές ότι είναι δικαίωμα του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας να φροντίζει για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου του ζητώντας τη διάθεση εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου. Ακόμη κι αν διαθέτει ήδη έναν ή περισσότερους εκπαιδευτικούς χωρίς ωράριο ή με πλεονάσματα ωρών, κανείς δεν εμποδίζει τον Διευθυντή να ζητά κι άλλους. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τέτοια αιτήματα πρέπει να ικανοποιούνται, ακόμα κι αν υπάρχει διαθέσιμο προσωπικό, όταν υπάρχουν άλλες σχολικές μονάδες χωρίς καθόλου γραμματειακή υποστήριξη.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια δεν τίθεται τέτοιο θέμα, μιας και η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός διατέθηκε στο ΓΕ.Λ. Κονταριώτισσας για αναπλήρωση συναδέλφου, που θα απουσιάσει για έναν μήνα.

Επίσης, είναι δικαίωμα κάθε συναδέλφου να διαβάζει ή να μην διαβάζει τα ενημερωτικά δελτία. Αρκετοί τα διαγράφουν κατευθείαν τα email, χωρίς καν να τα ανοίξουν. Όποιος όμως αποφασίζει να διαθέσει λίγο από τον προσωπικό του χρόνο για να διαβάσει ένα ενημερωτικό, ας το κάνει τουλάχιστον με σεβασμό σ’ αυτόν που επίσης αφιερώνει μεγάλο μέρος από τον δικό του προσωπικό χρόνο, για να το γράψει.

Θέμα: Συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στην 1-3-2022

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι, τα θέματα που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας στην 1-3-2022 είναι τα εξής:

Θέμα 1ο: Χορήγηση άδειας ασκήσεως ιδιωτικού έργου σε εκπαιδευτικούς.

Εγκρίθηκε ομόφωνα η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου ενός εκπαιδευτικού ΠΕ06 και δύο εκπαιδευτικών ΠΕ79.01.

Θέμα 2ο: Αναγνώριση συνάφειας διδακτορικού τίτλου σπουδών.

Αναγνωρίστηκε ομόφωνα η συνάφεια του διδακτορικού τίτλου σπουδών ενός εκπαιδευτικού ΠΕ03.

Θέμα 3ο: Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις του έτους 2022 από περιοχή σε περιοχή.

Θυμάστε τι έγινε πέρυσι; Αρχικά, στην αντίστοιχη φάση για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων τα ολιγομελή τμήματα υπολογίστηκαν κανονικά. Στη συνέχεια, για να μπορεί ο Άλλος να βγει ο ίδιος υπεράριθμος, τα ολιγομελή δεν υπολογίστηκαν διότι δεν είχαν εγκριθεί! Στη συνέχεια για τα λειτουργικά κενά ξαναυπολογίστηκαν και γενικά … μπάχαλο η κατάσταση.

Τι έγινε φέτος; Η πρόταση του διοικητικού αιρετού ήταν ίδια με πέρυσι. Να υπολογιστούν τα ολιγομελή για τις μεταθέσεις, αλλά να μην υπολογιστούν για τις οργανικές τοποθετήσεις, για να προστατέψει, λέει, τους συναδέλφους από το να βγαίνουν υπεράριθμοι! Μαζί του συντάχθηκε και ένα διοικητικό μέλος του Συμβουλίου. Η Πρόεδρος του Συμβουλίου είχε την άποψη ότι δεν πρέπει να υπολογιστούν τα ολιγομελή τμήματα, ούτε για τις μεταθέσεις ούτε για τις οργανικές τοποθετήσεις, διότι πέρυσι κάποιοι λέγανε (λέγαμε) ότι το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. είναι μια έτσι και μια γιουβέτσι. Μαζί της συντάχθηκε και το άλλο διοικητικό μέλος του Συμβουλίου. Η δικιά μας θέση ήταν ίδια με την περσινή. Μιας και δεν υπάρχει χρονιά, που να μην έχουν εγκριθεί τα ολιγομελή τμήματα προσανατολισμού, θα πρέπει αυτά να υπολογιστούν και για τις μεταθέσεις και για τις οργανικές τοποθετήσεις.

2-2-1. Κερδίζει η πρόταση με την οποία συντάσσεται η Πρόεδρος κι έτσι φέτος θα μετατεθούν στο Ν. Πιερίας λιγότεροι συνάδελφοι, απ’ ό,τι κανονικά θα μπορούσαν και εκπαιδευτικοί, που παραμένουν για χρόνια εκτός νομού, θα παραμείνουν μακριά, ενώ τα κενά, που θα δημιουργηθούν, θα καλυφθούν από αναπληρωτές … ένας Θεός ξέρει πότε. Άλλωστε αυτός ακριβώς ίσως να είναι και ο σκοπός της συγκεκριμένης απόφασης.

Εν πάση περιπτώσει τα οργανικά κενά και πλεονάσματα υπερψηφίζουν οι τέσσερις (4) διοικητικοί, που τάχα διαφωνούσαν ως προς τον τρόπο προσδιορισμού τους, και καταψηφίζει ο αιρετός της Κ.Ε.Ε., διότι αυτά είναι πλασματικά και λιγότερα από τα πραγματικά για τους εξής λόγους:

1) Δεν λήφθηκαν υπόψη τα ολιγομελή τμήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού, αλλά και των ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ.

2) Ο αριθμός των τμημάτων που δηλώθηκαν από τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων είναι κατ’ εκτίμηση, καθώς:

α) στα Γυμνάσια είναι άγνωστος ο αριθμός των μαθητών και των μαθητριών, που θα φοιτήσουν του χρόνου στην Α΄ Γυμνασίου αφού δεν μπορούν να υπολογιστούν οι μετεγγραφές όσων μαθητών ή μαθητριών θα πετύχουν την εισαγωγή τους στο Μουσικό Σχολείο,

β) στα Γενικά Λύκεια είναι άγνωστος ο αριθμός των μαθητών και των μαθητριών, που θα φοιτήσουν του χρόνου στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, αφού δεν μπορεί να υπολογιστεί πόσοι μαθητές και πόσες μαθήτριες θα μετεγγραφούν στα τρία (3) ΕΠΑ.Λ. του νομού,

γ) δεν έχουν δηλώσει οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γενικών Λυκείων την ομάδα προσανατολισμού που θα ακολουθήσουν και αντίστοιχα οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΕΠΑ.Λ. τον τομέα και την ειδικότητα, που θα επιλέξουν,

δ) δεν έχουν υπολογιστεί από τους Δ/ντες σε κάποιες σχολικές μονάδες τα σπασίματα των τμημάτων λόγω μικρής χωρητικότητας αιθουσών και

ε) δεν μπορεί να υπολογιστεί ο αριθμός των μαθητών, που θα χρειαστεί να επαναλάβουν την τάξη λόγω της αποτυχίας τους στις τελικές εξετάσεις, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.

3) Δεν έχουν ληφθεί υπόψη τα κενά, που ενδεχομένως θα προκύψουν στην περίπτωση που εγκριθούν οι νέοι τομείς και οι νέες ειδικότητες, που έχουν αιτηθεί το 1ο ΕΠΑ.Λ. και το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. αντίστοιχα.

4) Δεν λήφθηκε υπόψη το γεγονός ότι μέρος των αιτήσεων παραίτησης, που έχουν κατατεθεί στην υπηρεσία θα ανακληθεί μέχρι τις 10 Μαρτίου.

5) Στον συγκεντρωτικό πίνακα Γ’ των κενών, υπολογίζονται τα κενά σύμφωνα με τα αλγεβρικά αθροίσματα των ωρών στο σύνολο του νομού και όχι σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων και τα ιδιαίτερα προβλήματα, που προκύπτουν κατά τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπ/κών.

6) Πολλά οργανικά κενά έχουν χαθεί στο παρελθόν από:

α) την αύξηση του ωραρίου των εκπ/κών κατά δύο (2) ώρες,

β) την αύξηση του αριθμού των μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα,

γ) την κατάργηση μαθημάτων και

δ) την κατάργηση των μειώσεων των ωραρίων των υπεύθυνων εργαστηρίων.

7) Καταργήθηκε η στήλη του πίνακα Γ΄, με την εκτίμηση των κενών από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε., μολονότι το συμβούλιο έχει εισηγητικό ρόλο στον υπολογισμό των οργανικών κενών.

ΚΛΑΔΟΙ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ(-) ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ(+)

ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ

3

ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ

5

ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ

-3

ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΙ

14

ΠΕ04.02 ΧΗΜΙΚΟΙ

-2

ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΟΙ

-10

ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ

5

ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ

1

ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ

-1

ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ

-1

ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

4

ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

1

ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

-2

ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

2

ΠΕ81 ΠΟΛ.ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ

4

ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ

-1

ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ

3

ΠΕ84 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ

1

ΠΕ86 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

10

ΠΕ87.01 ΙΑΤΡΙΚΗΣ

-1

ΠΕ87.02 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ

-1

ΠΕ87.09 ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ

-1

ΠΕ88.03 ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

1

ΠΕ90 ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

1

ΠΕ91.01 ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

1

Σας έχουμε πει να μη διαβάζετε τα μη ενημερωτικά του Άλλου. Είναι προφανές ότι με τη φράση «Μετά και τη σύμφωνη γνώμη του συμβουλίου εγκρίθηκαν τα οργανικά κενά και πλεονάσματα των σχολικών μονάδων Γενικής εκπαίδευσης για τη διενέργεια των μεταθέσεων του 2021.» ο Άλλος εννοεί ως Συμβούλιο τον εαυτό του και τους τρεις διοικητικούς.

Θέμα: Συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 3-3-2022

Δύο τριάρια, τρία δυάρια κι ένα μηδενικό. Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι, τα θέματα που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας στις 3-3-2022 είναι τα εξής:

Θέμα 1ο: Χορήγηση άδειας ασκήσεως ιδιωτικού έργου σε εκπαιδευτικούς.

Εγκρίθηκε ομόφωνα η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου ενός εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 και μιας εκπαιδευτικού ΠΕ87.08.

Θέμα 2ο: Εξέταση αιτημάτων

1) Αναγνώστηκε υπόμνημα της Ε.Ε.Φ. σχετικά με τον προσδιορισμό των κενών, που αφορούν της ειδικότητα των ΠΕ04.01, χωρίς όμως αυτό να προκαλέσει αλλαγή των ήδη καταχωρημένων κενών στη συγκεκριμένη ειδικότητα.

2) Αναγνώστηκε επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Περίστασης, σχετικά με τη συνεχιζόμενη έλλειψη καθηγητή στο μάθημα της πληροφορικής, που έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές του σχολείου να μη διδάσκονται το συγκεκριμένο μάθημα.

Για το συγκεκριμένο θέμα θέλουμε να αναφέρουμε τα εξής:

Θα θυμάστε προφανώς σε προηγούμενες συνεδριάσεις ότι το Συμβούλιο εντελώς παράνομα είχε αφαιρέσει ώρες Β΄ ανάθεσης από εκπαιδευτικούς ΠΕ06, αναγκάζοντάς τους να μετακινηθούν σε άλλες σχολικές μονάδες με το «ακλόνητο» επιχείρημα ότι δεν είναι σωστό να μένουν οι μαθητές χωρίς μάθημα! Φυσικά είχαμε διαφωνήσει με την συγκεκριμένη πρακτική και για τα όσα τραγελαφικά ακολούθησαν, έχετε ήδη ενημερωθεί.

Ωστόσο, δεν υπήρξε αντίστοιχη «πρεμούρα» για τους μαθητές του Γυμνασίου Περίστασης. Με την ίδια ακριβώς λογική, θα μπορούσε το Συμβούλιο να αφαιρέσει ώρες Ζ.Δ.Δ. και Σ.Ε.Π. από εκπαιδευτικούς ΠΕ86 των ΕΠΑ.Λ. και να τους αναγκάσει να καλύψουν τις ώρες πληροφορικής του Γυμνασίου Περίστασης, όμως δεν το έκανε, αποδεικνύοντας ότι η λογική «δύο μέτρα και εκατόν δύο σταθμά» ζει και βασιλεύει σαν τον Βασιλιά Αλέξανδρο.    

Θέμα 3ο: Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού για τις μεταθέσεις του έτους 2022 στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπεριλαμβανομένων των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και των Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε).

Η Πρόεδρος του Συμβουλίου μας ενημέρωσε ότι το Υπουργείο «τους έβαλε χέρι» σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού των κενών και πλεονασμάτων στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. τα προηγούμενα χρόνια. Ο «σωστός τρόπος», σύμφωνα με το Υπουργείο και σύμφωνα με τα τέσσερα (4) διοικητικά μέλη του Συμβουλίου, που έσπευσαν να συμμορφωθούν εις τας υποδείξεις, έχει ως αποτέλεσμα αντί για κενά στις δύο (2) Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να εμφανίζονται πλεονάσματα, γεγονός, που θα οδηγήσει σε υπεραριθμίες. Κάτι μας θυμίζει αυτό.

Επί της ουσίας. Η επεξεργασία των στοιχείων ξεκίνησε στη συνεδρίαση της Τρίτης. Όταν λέμε επεξεργασία στοιχείων, είναι τρόπος του λέγειν, αφού δεν μπορεί να υπάρξει κανένας εξ αποστάσεως έλεγχος στα στοιχεία των σχολικών μονάδων. Μετά την ψυχρολουσία της ανακοίνωσης για αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των κενών στις δύο (2) Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ο διοικητικός αιρετός, παθαίνει ένα μικρό εγκεφαλικό. Δηλώνει ότι αιφνιδιάστηκε και ότι θα καταψηφίσει (χαχα). Μάλιστα επιμένει ότι πρέπει να ισχύσει ο ίδιος τρόπος υπολογισμού, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, διότι διαφορετικά θα υπάρξουν πλεονάσματα και το Συμβούλιο θα κατηγορηθεί ότι δημιουργεί υπεραριθμίες. Τι μας λες; Πρώτη φορά συμβαίνει.

Στη συνέχεια σειρά έχουν τα τμήματα ένταξης. Εκεί και πάλι ο Άλλος ανακαλύπτει προβλήματα στα στοιχεία μιας σχολικής μονάδας. Τι να κάνουμε; Ας πάρουμε τηλέφωνο τον Διευθυντή.

– Ναι, γεια σας. Από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. τηλεφωνώ για τα τμήματα ένταξης. Σας έχω σε ανοιχτή ακρόαση.

– Δεν μπορώ να σας μιλήσω τώρα, διότι είχαμε ένα ατύχημα και έχουμε εδώ το ασθενοφόρο.

– Βλέπουμε ότι στα τμήματα ένταξης δεν έχετε βάλει το μέγιστο αριθμό ωρών.

– Τι να σας πω; Είμαι θολωμένος. Σας είπα, έχουμε ασθενοφόρο εδώ.

– Ναι, αλλά με τις ώρες τι θα γίνει;

– Θα τα ξανακοιτάξουμε και θα σας ενημερώσουμε. Τώρα πρέπει να πάω στο ασθενοφόρο.

– Υπάρχει κάποιος άλλος, με τον οποίο μπορούμε να μιλήσουμε;

– Πάρτε την κα τάδε.

Είναι προφανές ότι οι ώρες των τμημάτων ένταξης είναι πιο σημαντικές και από αυτήν ακόμα την υγεία των μαθητών. Οπότε η ταλαιπωρία και η δοκιμασία των νεύρων μας συνεχίζεται.

– Ναι, γεια σας. Η κυρία τάδε;

– Η ίδια.

– Από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. τηλεφωνώ για τα τμήματα ένταξης. Σας έχω σε ανοιχτή ακρόαση.

– Ορίστε.

– Γιατί δεν βάλατε τον μέγιστο αριθμό ωρών;

– Εε, να πρώτη φορά το έκανα. Πήρα στη Δ.Δ.Ε. και αυτοί μου είπαν να το κάνω έτσι.

Ουπς. Αυτό δεν έπρεπε να ακουστεί. Αν παρόλα αυτά σας φαίνεται φυσιολογική αυτή η διαδικασία, εν μέσω συνεδρίασης του Συμβουλίου να διακόπτουμε για να πάρουμε τηλέφωνο σε Διευθυντές ή εκπαιδευτικούς για να ελέγξουμε τα ήδη ελεγμένα (υποτίθεται) στοιχεία και τα μέλη του Συμβουλίου να περιμένουν με τις ώρες πίσω από έναν υπολογιστή, για να ολοκληρωθούν οι συνεννοήσεις, τότε μάλλον εμείς είμαστε οι παράξενοι.

– Θυμάστε τι είχατε βάλει στους φιλολόγους; Στους μαθηματικούς; Στους φυσικούς;

– Πού να θυμάμαι απέξω.

– Πρέπει να τα ξαναδείτε.

– Ναι, ναι. Και δεν μου λέτε; Πώς θα κάνω αυτό και πώς το άλλο και πώς το τρίτο;

– Τι θα γίνει θα πάει μακριά η βαλίτσα; Πήγε μεσημέρι και πεινάσαμε κιόλας.

– Εκφοβίζετε και τους συναδέλφους τώρα;

– Τι; Δεν είμαστε καλά. Πάλι τα ίδια; Εγώ εκφοβίζω; Άντε να μην ανοίξω πάλι το στόμα μου.

– Πεινάσατε;

– Ναι πείνασα. Ήταν 9:30 και τώρα είναι 13:30. Άμα το ήξερα, θα είχα προνοήσει.

– Τότε να συνεχίσουμε την Πέμπτη.

Η Πέμπτη δεν είναι και πολύ μακριά, οπότε δεν υπάρχει και πολύς χρόνος για να συνέλθει κανείς. Η συνεδρίαση ξεκινάει από εκεί ακριβώς που σταμάτησε.

– Στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. γιατί έβαλαν τις ώρες Ζ.Δ.Δ. και Σ.Ε.Π. στους μαθηματικούς και τους φυσικούς, που είναι νεότεροι; Ποιος είναι ο πιο παλιός; Αυτός να τις πάρει.

Άντε τώρα να βρεις ποιος είναι ο πιο αρχαίος. Φυσικά ο πιο αρχαίος είναι ο Όμηρος. Αλλά αυτός έχει πεθάνει, αν βέβαια υπήρξε και ποτέ. Μετά από αυτόν ποιος; Ας πάρουμε τηλέφωνο.

– Έλα Σάκη, καλημέρα.

– Καλημέρα.

– Γιατί βάλατε τις ώρες Ζ.Δ.Δ. και Σ.Ε.Π. στους μαθηματικούς και τους φυσικούς. Ποιος είναι αρχαιότερος; Ο Μήτσος ή ο Κίτσιος;

– Να το δω και να σας πω.

– Μέχρι να το δει Σάκης, να ρωτήσω πώς υπολογίζονται οι ώρες των τμημάτων ένταξης;

– Ο Διευθυντής του σχολείου συνεννοείται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, που γνωρίζουν και την ιδιαιτερότητα κάθε μαθητή.

– Και πώς γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί τις ιδιαιτερότητες των μαθητών, που θα φοιτήσουν του χρόνου στην Α΄ Γυμνασίου, όταν αυτοί φέτος φοιτούν ακόμα στην Στ΄ Δημοτικού;

– Υπάρχουν κάποιοι Διευθυντές, που φροντίζουν να επικοινωνήσουν με τα Δημοτικά Σχολεία, από τα οποία παίρνουν μαθητές, ώστε να τους αποστέλλουν τις διαγνώσεις των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

Εντάξει. Αυτό είναι σπόντα για τον Διευθυντή του Μουσικού Σχολείου, όμως αυτή τη φορά δεν θα πέσει κάτω και θα απαντηθεί στο τέλος του ενημερωτικού. Δεν γνωρίζουμε, αν η παραπάνω αναφερόμενη διαδικασία είναι νόμιμη, δηλαδή να ζητήσει το Γυμνάσιο από το Δημοτικό τις διαγνώσεις των μαθητών, που ακόμα φοιτούν στην Στ΄ Δημοτικού, ωστόσο όλοι γνωρίζουν ότι όταν αλλάζει η βαθμίδα εκπαίδευσης, δηλαδή από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο ή από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, γίνεται επαναξιολόγηση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, οπότε οι διαγνώσεις των μαθητών από το Δημοτικό δεν ισχύουν όταν αυτοί πάνε στο Γυμνάσιο.

Ας επιστρέψουμε όμως στις αρχαιότητες. Αφού ξεκαθάρισε, που λέει ο λόγος, ποιος είναι ο αρχαιότερος, η συνεδρίαση συνεχίζεται. Εμείς βλέπουμε μια γκρι οθόνη:

– Ο Μήτσος πήρε οργανική το 2021 και ο Κίτσιος το 2015.

– Οκ, η Μαριάννα πήρε οργανική το 2010 και η Σοφία το 2013. Αντίθετα η Μαρκέλλα πήρε οργανική το 2018.

– Επομένως, ο Μήτσος είναι νεότερος όλων. Ο Κίτσιος είναι αρχαιότερος από τον Μήτσο, αλλά είναι νεότερος από τη Μαριάννα. Η Σοφία από την άλλη είναι αρχαιότερη και από τον Κίτσιο και από την Μαρκέλλα, η οποία είναι νεότερη από τον Κίτσιο και ντήλι ντήλι ντήλι, που έφεγγε και κένταγε η κόρη το μαντήλι.

– Μα καλά είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Εγώ δεν καταλαβαίνω τίποτα.

– Τι δεν καταλαβαίνετε; Δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν καταλαβαίνετε.

– Τίποτα δεν καταλαβαίνω. Τι κάνουμε τώρα;

– Αυτή είναι η δουλειά σας κι αν δεν σας αρέσει να μην είστε υποψήφιος για αιρετός.

– Μωρ’ τι μας λες; Πριτς, που δεν θα είμαι. Όσο εσείς είστε αυτοί, που είστε, εμείς θα είμαστε εκεί για να σας χαλάμε τα σχέδια και να στηρίζουμε τους συναδέλφους.

Να υποθέσουμε ότι ούτε εσείς αγαπητοί αναγνώστες καταλαβαίνετε τίποτα. Ωστόσο για να θυμηθούμε τη ρήση του Άλμπερτ Αϊνστάιν, ο καθένας είναι μια ιδιοφυΐα, αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητά του να σκαρφαλώσει σ΄ ένα δέντρο, θα περάσει όλη του τη ζωή πιστεύοντας πως είναι ηλίθιο.

Φτάνουμε στον υπολογισμό των κενών:

– Να σας μοιράσω την οθόνη μου.

Μια άσπρη οθόνη εμφανίζεται: «ΜΕΤΑΞΙΑ ΤΣΙΑΡΓΑΛΗ is starting to share content»

– Το βλέπετε;

– Όχι. Δεν φαίνεται τίποτα.

– Μισό … να το κλείσω και να το ξανανοίξω. Το βλέπετε τώρα;

– Όχι. Βλέπουμε μια λευκή οθόνη με το μήνυμα «ΜΕΤΑΞΙΑ ΤΣΙΑΡΓΑΛΗ is starting to share content».

– Θα το δείτε σε λίγο. Πάρε 6 ώρες από αυτή την ειδικότητα και βάλε τις σ’ εκείνη. Πάρε τις 10 ώρες από τη άλλη ειδικότητα και βάλε τις στην τρίτη.

– Πειράζει, που εμείς δεν βλέπουμε τίποτα;

– Πάρε αυτές τις 3 και βάλε τις εκεί. Εντάξει; Συμφωνείτε;

– Σε τι να συμφωνούμε; Δεν είδαμε τίποτα. Οι υπόλοιποι είστε εντάξει; Μόνο εμένα με πειράζει, που δεν φαίνεται τίποτα;

– Τα ψηφίζετε;

– Ναι.

– Ναι.

– Όχι φυσικά.

Κάπως έτσι βγαίνουν τα κενά στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Πιερίας. Εμείς φυσικά καταψηφίζουμε και πάλι για τους κάτωθι λόγους:

  1. Πλήρης αδυναμία ελέγχου των στοιχείων στις εξ αποστάσεως συνεδριάσεις, στις οποίες μόνο το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Πιερίας επιμένει για προφανείς λόγους αδιαφάνειας.
  2. Δεν είναι γνωστός ο αριθμός των μαθητών και των μαθητριών, που δικαιούνται και επιθυμούν να παρακολουθήσουν σε τμήμα ένταξης στην Α΄ Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2022-2023.
  3. Δεν είναι γνωστό, παρά το ότι το ρωτήσαμε, αλλά απάντηση δεν λάβαμε, αν το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κατερίνης τα τελευταία χρόνια, χορηγεί απολυτήρια στους μαθητές του. Για σκεφτείτε οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. να μην παίρνουν ποτέ απολυτήριο; Πλάκα έχει.

ΚΛΑΔΟΙ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ(-) ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ(+)

ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ

-5

ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ

-5

ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΙ

-1

ΠΕ04.05 ΓΕΩΛΟΓΟΙ

1

ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

-2

Πριν κλείσουμε το ενημερωτικό δελτίο όμως, υποσχεθήκαμε μία απάντηση στον υπαινιγμό της Προέδρου.

Είναι ένα πουλί, ένας πίθηκος, ένας πιγκουΐνος, ένας ελέφαντας, ένα ψάρι, μία φώκια κι ένας σκύλος. Απέναντί τους ο δάσκαλος αναφωνεί: «Για να είμαστε δίκαιοι, όλοι θα περάσετε από το ίδιο τεστ: Παρακαλώ σκαρφαλώστε σε αυτό το δέντρο».

Είναι γνωστό ότι η Δ.Δ.Ε. Πιερίας αντιμετωπίζει το ίδιο όλα τα σχολεία. Έτσι λοιπόν, προκειμένου να προϋπολογιστούν τα απαιτούμενα κονδύλια για τη μεταφορά των μαθητών το σχολικό έτος 2022-2023, ζητήθηκε από όλους τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να αποστείλουν μέχρι τέλος Ιανουαρίου τα στοιχεία των μαθητών, που θα φοιτήσουν του χρόνου στο σχολείο τους, Ονοματεπώνυμο, Διεύθυνση και απόσταση της οικίας τους από το σχολείο. Ένας Διευθυντής, αυτός του Μουσικού Σχολείου για την ακρίβεια, δηλώνει ότι αδυνατεί να το πράξει, επικαλούμενος ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις των Μουσικών Σχολείων πραγματοποιούνται τον Ιούνιο και μέχρι τότε δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζει ποιοι μαθητές θα φοιτήσουν του χρόνου στην Α΄ Γυμνασίου του σχολείου του. Ωστόσο η Δ.Δ.Ε. Ν. Πιερίας επιμένει και των καλεί με δύο (2) έγγραφά της να συμμορφωθεί και να αποστείλει τα στοιχεία! Είπατε τίποτα;

 

ΔΟΝ ΚΙΧΩΤΗΣ

ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ

αιρετό τακτικό μέλος

αιρετό αναπληρ. μέλος

του Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

του Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

τηλ. 6947842040

τηλ. 6930478469