Κουφογιάννης

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ

ΜΠΟΥΛΟΥΜΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

και ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟΥ

της ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Θέμα: Συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ στις 20-8-2025 και 21-8-2025

Διάρκεια συνεδριάσεων: 9 ώρες (ναι σωστά διάβασες)

Προετοιμασία αιρετού: 2 ώρες

Συγγραφή ενημερωτικού: 7 ώρες

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

το ενημερωτικό δελτίο, όπως λέει και το όνομά του προορίζεται για να σε ενημερώνει. Ενίοτε σε ενημερώνει για ανούσιες αποφάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και ενίοτε σε ενημερώνει για όσα συμβαίνουν πίσω από κλειστές πόρτες. Τέτοιες μέρες όμως, με μαραθώνιες συνεδριάσεις θυμόμαστε τον Καβάφη:

Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,

να εύχεσαι να ‘ναι μακρύς ο δρόμος,

γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.

Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,

τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,

τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις,

αν μέν’ η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή

συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.

Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,

τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,

αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,

αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου

«Κοίτα να δεις,» σκέφτεται μονολογώντας ο αναπληρωματικός αιρετός «μικρός τον σιχαινόμουν τον Καβάφη. Τώρα όμως, που η κλεψύδρα έχει αρχίσει να αδειάζει και έχω ξεπεράσει και τα έμφυλα στερεότυπα, τώρα καταλαβαίνω το νόημα του ποιήματος. Σοφός ο Καβάφης»

Πολλά τα καλοκαιρινά πρωιά να είναι

που με τι ευχαρίστηση, με τι χαρά

θα μπαίνεις σε λιμένας πρωτοϊδωμένους·

να σταματήσεις σ’ εμπορεία Φοινικικά,

Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι διόλου.

Καλύτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·

και γέρος πια ν’ αράξεις στο νησί,

πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,

μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.

Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.

Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,

ήδη θα το κατάλαβες οι Ιθάκες τι σημαίνουν.

Ωστόσο, μπορεί κάποιος να θέλει σώνει και καλά να ενημερωθεί για τα θέματα των συνεδριάσεων, διότι ποιος ξέρει πότε θα βγάλει ενημερωτικό ο άλλος αιρετός. Τα θέματα λοιπόν, που εξετάστηκαν στις 20-8-2025 και 21-8-2025 (Πράξη 19η) από το ΠΥΣΔΕ Πιερίας έχουν ως ακολούθως:

Θέμα 1ο: Τοποθετήσεις σε οργανικά κενά Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΠΥΣΔΕ Πιερίας

Στη συνεδρίαση λοιπόν της 20ης Αυγούστου 2025 (Πράξη 19η) πραγματοποιήθηκαν τοποθετήσεις και βελτιώσεις σε οργανικά κενά Ειδικής Αγωγής, οι οποίες ανακοινώθηκαν στον ιστότοπο της ΔΔΕ Πιερίας τα ξημερώματα της 21ης Αυγούστου. Συγχαρητήρια στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, που μπορούν να ηρεμήσουν για τα επόμενα 37 χρόνια και να αφοσιωθούν στο πολύτιμο έργο τους.

Θέμα 2ο: Τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά Γενικής Παιδείας και Μουσικού Σχολείου Κατερίνης του ΠΥΣΔΕ Πιερίας για το διδακτικό έτος 2025-2026.

Ξεκίνησε την 20η του Αυγούστου, αλλά ολοκληρώθηκε την 21η η διαδικασία άρσης των υπεραριθμιών, οι τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά όσων βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, των αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΔΕ και οι αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ.

Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών καταψήφισε τις αποσπάσεις στο Μουσικό Σχολείο Κατερίνης, για τις οποίες τα τελευταία χρόνια ακολουθείται αυθαίρετα το μοντέλο των αποσπάσεων, που υλοποιούνται από το ΚΥΣΔΕ, ύστερα από εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας, δηλαδή βάσει προσόντων. Ωστόσο, κανένα μέλος του ΠΥΣΔΕ Πιερίας, (πλην ενδεχομένως του γράφοντος) δεν έχει την εξειδίκευση και την κατάρτιση των μελών της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας, για να κρίνει ποια είναι τα προσόντα εκείνα, μέσω των οποίων επιλέγονται οι συνάδελφοι, που θα αποσπαστούν στο Μουσικό Σχολείο. Η Κίνηση Ελεύθερων Εκπαιδευτικών, αφουγκραζόμενη την αγωνία των συναδέλφων, που υπηρετούν στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία και συμμεριζόμενη τη δίκαιη αγανάκτησή τους, κατέθεσε πρόταση, η οποία υιοθετήθηκε από την ΕΛΜΕ Πιερίας και κατατέθηκε στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, σύμφωνα με την οποία οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία πρέπει να γίνονται αξιοκρατικά με μόρια και όχι αδιαφανώς βάσει προσόντων. Η πρόταση υπερψηφίστηκε και είναι πλέον και θέση της ΟΛΜΕ και μία από τις λίγες προτάσεις, που έχουν γίνει καταρχήν δεκτές από το Υπουργείο Παιδείας.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η διαδικασία, που ακολουθείται στη φάση αυτή είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη και χρονοβόρα (εξ ου και η μεγάλη διάρκεια αυτών των συνεδριάσεων), προκειμένου να μην αδικηθεί κανένας συνάδελφος. Αρκεί να πούμε ότι υπήρξαν περιπτώσεις, που η τοποθέτηση ενός συναδέλφου άλλαξε πάνω από 6 φορές, λόγω του διαφορετικού τρόπου υπολογισμού των μορίων απόσπασης ανάλογα με την ύπαρξη ή όχι εντοπιότητας ή συνυπηρέτησης. Όσον αφορά όμως τα υπόλοιπα (σταθερά) μόρια, αυτά υπολογίστηκαν από την Υπηρεσία, χωρίς δυνατότητα από την πλευρά των μελών του Συμβουλίου να ελεγχθεί η ορθότητά τους. Και βεβαίως γίνονται λάθη. Διαπιστώθηκε όμως μια ιδιαίτερη «πρεμούρα» ελέγχου και διόρθωσης των λαθών, μόνο όταν αυτά αφορούσαν συγκεκριμένα άτομα ενδιαφέροντος του άλλου αιρετού. Όταν αυτό το επισημάναμε και ζητήσαμε για άλλη μια φορά να ανακοινώνονται τα μόρια και οι δηλώσεις προτίμησης των αιτούντων απόσπαση, καθότι δεν αποτελούν κρατικό μυστικό, ακολούθησε άλλος ένας χαρακτηρισμός από τον αιρετό της ΔΑΚΕ:

– Είσαι Κουφογιάννης.

Στα 13 χρόνια, που σπάμε αυγά, έχουμε ακούσει πολλά. Μας έχουν βρίσει, μας έχουν φτύσει (κυριολεκτικά) κατά την προσφιλή συνήθεια όλων των συγγενών με το ίδιο επίθετο, και μας έχουν συκοφαντήσει με όλους τους δυνατούς τρόπους. Κουφογιάννη, Καραγκιόζη, Παχύδερμο, Κοπριά, Ρουφιάνα, Φασίστα, Φασισταριό, Αλήτη, αφήστε τα πο@@τικα κλπ είναι μερικοί μόνο από τους χαρακτηρισμούς και τις εκφράσεις, που έχουν διατυπωθεί διαχρονικά, όχι σε τετ α τετ συζητήσεις ή στο γήπεδο την ώρα του αγώνα, αλλά κατά τη διάρκεια συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων, πάντα παρουσία ή εν γνώση προϊσταμένου, που αντί να τραβήξει το αυτάκι ή να ρίξει πιπέρι στο στόμα του ανάγωγου (να μην πούμε τίποτα χειρότερο), ποιεί την νήσσαν.

Αλήθεια, αν κάποιος σου έλεγε, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης ενός Συμβουλίου: «Δεν εκτονώνεσαι στη γυναίκα σου και έρχεσαι στο Συμβούλιο και εκτονώνεσαι σ’ εμάς» θα του έριχνες μία σφαλιάρα ή απλά θα περίμενες να τον βάλει στη θέση του ο Προεδρεύων; Ε, λοιπόν ο Προεδρεύων δεν έκανε τίποτα. Ή μάλλον έκανε. Παρήγγειλε, ύστερα από αίτημα του θιγόμενου, Ε.Δ.Ε. στην οποία όλοι οι παρόντες έπαθαν αμνησία ή ολική κώφωση και όπου ο θύτης μετατράπηκε σε θύμα! Το τρως, το αποδέχεσαι και πας παρακάτω ή παλεύεις εμμονικά για να δικαιωθείς;

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

αυτό που τους ενοχλεί περισσότερο είναι όταν μάχεσαι για το δίκιο σου. Γι’ αυτό και συ θα πρέπει να συνεχίσεις να το κάνεις. Μην απογοητεύεσαι, όταν δεν το βρίσκεις εκεί που θα έπρεπε. Ο Θεός από πάνω παρακολουθεί … και ενίοτε … παρεμβαίνει. Θεία δίκη το λένε και κανείς μα κανείς δεν μπορεί να το σταματήσει. Άραγε παίρνει κανείς τα μηνύματα;

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

οι αιρετοί και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας μας, την οποία αποκαλούμε Κίνηση Ελεύθερων Εκπαιδευτικών είμαστε απλοί εκπαιδευτικοί, όπως εσύ. Γι’ αυτό όταν απευθύνεσαι σ’ εμάς μπορείς να χρησιμοποιείς τον ενικό ως ένδειξη οικειότητας ή, αν δυσκολεύεσαι, μπορείς να χρησιμοποιείς πληθυντικό από ευγένεια ή επειδή θέλεις (δικαίωμά σου) να κρατήσεις αποστάσεις. Εμείς δεν έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα. Όμως, μια ενικός και μια πληθυντικός … κάτι δεν πάει καλά. «Φάε Γιώργο πίτσα» και αμέσως μετά «να προσέχετε πώς μιλάτε και τι γράφετε κύριε Βαρδακώστα». Αυτό είναι λοιπόν. Αυτό, που ενοχλεί δεν είναι αυτά που γίνονται, αλλά αυτά που γράφονται γι’ αυτά που γίνονται.

«Τα χρόνια περνάνε και τα πράγματα συχνά δεν είναι όπως φαίνονται» μονολογεί ο αναπληρωματικός αιρετός. «Ένας πρώην Διευθυντής μου, κακή του ώρα εκεί που βρίσκεται, όταν αναφερόταν στο στον εαυτό του, το έκανε σε τρίτο πρόσωπο: Ο Διευθυντής σάς είπε, ο Διευθυντής σάς ενημέρωσε, ο Διευθυντής σάς ανέθεσε, ο Διευθυντής δεν σάς επέτρεψε κλπ. Μια συναδέλφισσα, που μπορεί να διαβάζει το κείμενο αυτό και να γελά, μου είχε πει ότι αυτό είναι ένδειξη ψυχασθένειας. Αρχικά δεν το πίστεψα. Όταν όμως παρατήρησα την κίνηση του ποδιού κάτω από το τραπέζι, σε συνδυασμό με το poker face και το χαιρέκακο ειρωνικό χαμόγελο, όταν σε κάποιον συνέβαινε κάτι κακό, άλλαξα γνώμη».

Να είναι λοιπόν μακρύ το ταξίδι και να είμαστε ευγνώμονες για τις γνώσεις και τις εμπειρίες, που αποκτούμε κατά τη διάρκειά του και να λέμε που και που και κανένα ευχαριστώ. Το ευχαριστώ πρέπει να το λες στην ώρα του, όμως ενίοτε κάλλιο αργά παρά ποτέ. Ας διαβάσουμε το παρακάτω κείμενο και ας προσπαθήσουμε να βρούμε έναν λόγο για να είμαστε ευγνώμονες:

– Πείτε μου μάρτυς, ενέκρινε ο Σύλλογος την πραγματοποίηση της δράσης;

– Όχι, ο Σύλλογος ψήφισε να μην υλοποιηθεί η δράση.

– Η δράση υλοποιήθηκε;

– Όχι δεν υλοποιήθηκε ως δράση του σχολείου. Οι μαθητές πήγαν μόνοι τους.

– Τηρήθηκαν οι διαδικασίες;

– Όχι.

Δηλαδή ο Σύλλογος συνεδρίασε και αποφάσισε να μην υλοποιηθεί η δράση και όντως η δράση δεν υλοποιήθηκε και ωστόσο οι διαδικασίες δεν τηρήθηκαν. Αυτό συνειρμικά φέρνει στο νου τις ερωτήσεις ανίχνευσης ψεύδους, που χρησιμοποιούνταν στα ψυχομετρικά τεστ, για την εισαγωγή στις στρατιωτικές σχολές και σώματα ασφαλείας.

– Αγαπάς τα ζώα;

– Ναι.

– Σ’ αρέσει το κυνήγι;

– Ναι.

Ένα από τα δύο θα πρέπει να συμβαίνει. Ή θα αγαπάς τα ζώα ή θα αγαπάς να τα σκοτώνεις. Δεν μπορεί να ισχύουν και τα δύο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν σ’ αυτόν , που το 2017, ως κρινόμενος δεν μπορούσε να αρθρώσει λέξη, στη συνέχεια όμως τράνεψε κι έγινε κριτής και δικαστής των άλλων.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

μη σκιάζεσαι. ΦραουΛίτσες, Αστερίες, Γοργόνες και Τζαμπαμάγκες, Σκουληκαντέρες, Σαλάχια, Καλαμάρηδες, Σουλτάνοι, Στρουμφάκια, Δρακουμέλ και Σφουγγαράκηδες θα υπάρχουν πάντα. Μαριονέτες του συστήματος όλοι τους. Αν θέλεις να δεις ποιος κάνει κουμάντο, ψάξε να βρεις πού καταλήγουν τα νήματα. Άλλωστε αν τα cartoons είχαν δική τους βούληση δεν θα είχε γυριστεί μόνο «ο πλανήτης των πιθήκων», αλλά και «ο πλανήτης με τις μαριονέτες». Θα ήταν φυσικά ταινία τρόμου, όπου οι μαριονέτες ή οι ήρωες από πλαστελίνη δεν υπακούν στον καραγκιοζοπαίχτη, αλλά στον AI Μεγάλο Αδερφό. Ως εξάσκηση για το σπίτι μπορείς να προσπαθήσεις να βρεις πόσα νήματα κινούν τον Captain Troy Tempest τον Διοικητή του θρυλικού υποβρυχίου Stingray στον ακόλουθο σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=RmKd_RiWK9M

Θέμα 3ο: Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή

Χορηγήθηκε άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε έναν (1) εκπαιδευτικό ΠΕ86 και έναν (1) εκπαιδευτικό ΠΕ06.

Θέμα 4ο: Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών

Το ΠΥΣΔΕ Πιερίας προχώρησε στην αναδρομική μονιμοποίηση συνολικά δεκαπέντε (15) εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, οκτώ (8) εκπαιδευτικών ΠΕ03, μιας (1) εκπαιδευτικού ΠΕ03 ΕΑΕ, δύο (2) εκπαιδευτικών ΠΕ06, ενός (1) εκπαιδευτικού ΠΕ08, μιας (1) εκπαιδευτικού ΠΕ83, μιας (1) εκπαιδευτικού ΠΕ88.02 και μιας (1) εκπαιδευτικού ΠΕ88.05, καθότι, σύμφωνα με την εισήγηση της υπηρεσίας, πληρούνται οι κατά τον νόμο προϋποθέσεις, ήτοι:

α) δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας της περ. στ, της παρ. 1, του άρθρου 4 του ν. 4823/2021.

β) επιτυχής αξιολόγηση του έργου σε όλα τα προβλεπόμενα, ανά περίπτωση, πεδία αξιολόγησης κατά την αξιολόγηση, που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου και

γ) δεν έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή ή υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα.

Θέμα 5ο: Αίτημα για γραμματειακή υποστήριξη από το Πρότυπο ΕΠΑ.Λ.

Το θέματα αυτό ήταν μέσα στα θέματα της ημερήσιας διάταξης, παρά το ότι στη φάση αυτή δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί χωρίς ωράριο, για να διατεθούν στις σχολικές μονάδες. Αναγνωρίζουμε το τεράστιο πρόβλημα της ανυπαρξίας γραμματειακής υποστήριξης στις σχολικές μας μονάδες. Μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση η διαχρονική άρνηση της Πολιτείας να επιλύσει το πρόβλημα, επικαλούμενη το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών (30ωρο), οι οποίοι καλούνται να διεκπεραιώσουν τεράστιο όγκο διοικητικού έργου, παράλληλα με όλες τις άλλες υποχρεώσεις τους.

Στο πλαίσιο αυτό καλούνται οι εκπαιδευτικοί, που έχουν απαλλαγή από το διδακτικό έργο να δηλώσουν μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 25 Αυγούστου τις σχολικές μονάδες, στις οποίες επιθυμούν να προσφέρουν διοικητικό έργο. Παράλληλα οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, που δεν επιθυμούν να λάβουν Γραμματειακή υποστήριξη, να ενημερώσουν σχετικά την Υπηρεσία. Σε διαφορετική περίπτωση, ίσως θα πρέπει να καταθέσουν κι εκείνοι ανάλογο αίτημα.

Θέμα 6ο: Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών.

Αναγνωρίστηκε η συνάφεια ενός μεταπτυχιακού τίτλου μιας (1) εκπαιδευτικού ΠΕ02 ΕΑΕ.

 

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

Πληρώνεσαι δύο (2) φορές το μήνα, ωστόσο ο μισθός σου εξανεμίζεται σχεδόν αμέσως. Αντί να διεκδικείς αυξήσεις, που θα σου επιτρέψουν να ζεις με αξιοπρέπεια, προσπαθείς με κάθε τρόπο να αυξήσεις το εισόδημά σου. Σε ενημερώνουμε ότι ο μόνος νόμιμος τρόπος, για να γίνει αυτό, είναι μέσω λήψης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου, όπως διάβασες παραπάνω. Η μη λήψη της αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα, σύμφωνα και με το νέο πειθαρχικό δίκαιο, ικανό να σου στερήσεις κι αυτόν ακόμα τον πενιχρό μισθό σου. Είσαι καταδικασμένος να ζεις στην πείνα και την απαξίωση κι αυτοί να κυκλοφορούν με τη Ferrari, την αγορασμένη με τις μαϊμού επιδοτήσεις. Τη δεκαετία του 80 ήταν το Γιουγκοσλαβικό καλαμπόκι. Σήμερα είναι οι βοσκότοποι, όπου βόσκουν τα ψάρια. Η κόπρος δεν θα καθαρίσει ποτέ. Ούτε ο ίδιος ο Ηρακλής δεν θα τα κατάφερνε μόνος του σήμερα. Όλοι μαζί όμως, ακόμα και χωρίς Ηρακλή, μπορούμε να τα καταφέρουμε.

“Σε ενημερώνουμε ότι η αποστολή του ενημερωτικού δελτίου, πραγματοποιείται μέσω λίστας του σχολικού δικτύου και όποιος συνάδελφος δεν επιθυμεί να λαμβάνει τα σχετικά email, θα πρέπει να απευθυνθεί στο διαχειριστή του σχολικού δικτύου.”

 

ΜΠΟΥΛΟΥΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
αιρετό τακτικό μέλος αιρετό αναπληρ. μέλος
του ΠΥΣΔΕ του ΠΥΣΔΕ
τηλ. 6947842040 τηλ. 6930478469